Yasal işlem başladı: Yapay zekâ sadece giyinik hizmet verecek

Sosyal Medya Devleri, Dijital Mahremiyeti Korumak İçin Yapay Zekâ Uygulamalarına Karşı

Sosyal medya devleri Facebook ve Instagram’ın çatı şirketi Meta, dijital mahremiyeti tehdit eden yeni bir yapay zekâ uygulamasına karşı harekete geçti. ShiftDelete’de yer alan habere göre Çin merkezli Joy Timeline HK Limited’in geliştirdiği CrushAI adlı uygulama, kullanıcıların yüklediği görseller üzerinde ‘giysileri yok etme’ efekti uygulayarak, açık rızaları olmadan ‘dijital çıplaklık’ yaratıyor. Meta, bu uygulamanın hem etik dışı hem de topluluk kurallarına aykırı olduğunu belirterek Hong Kong’da yasal işlem başlattığını duyurdu.

“Görünmeyen” Ama Çok Gerçek Bir Tehdit

CrushAI gibi uygulamalar, yüklenen görsellerin üzerine yapay zekâ kullanarak ‘çıplaklık efekti’ yerleştiriyor. Bu tür içerikler daha sonra sosyal medya reklamları aracılığıyla dolaşıma sokuluyor. Meta’nın açıklamasına göre, bu uygulama şimdiye dek 10 binden fazla uygunsuz reklam ile Instagram ve Facebook’ta kendine yer buldu.

Meta’nın hukuk ve güvenlik birimleri, bu tür görsel manipülasyonlara “sıfır tolerans” politikası uygulayacaklarını bildirdi. Şirket, yalnızca reklamların engellenmesiyle yetinmeyecek, bu içerikleri üreten uygulamaların tümden erişimini de sonlandıracak.

Dijital Etik ve Her Yaş İçin Güvenlik Gündemde

Meta, bu adımı yalnızca bir uygulama özelinde atmadı. Tech Coalition ile yürütülen Lantern Programı kapsamında, dijital güvenlik, çocukların korunması ve yapay zekânın etik kullanımı başlıklarında daha sert küresel önlemler alınacağı açıklandı.

Meta sözcüsünün açıklaması ise oldukça netti:

“Kullanıcıların izni olmadan oluşturulan veya paylaşılan her türlü çıplak görsel içerik, sadece reklam politikasına değil, insan haklarına da aykırıdır. Gerektiğinde bu uygulamaların tamamını erişime kapatacağız. Yapay zekâ, insan mahremiyetini ihlal etmek için değil, yaşamı kolaylaştırmak için vardır.”

Related Posts

Grok 4 neden ücretsiz ve limitsiz?

xAI, Grok 4’ü pazar günü duyurdu, ancak ücretsiz kullanıcıların belirli bir zaman diliminde kaç mesaj gönderebileceğini belirtmedi.

Otomotiv devleri yarışa girdi: 500 bin lira büyük indirim

Türkiye otomotiv pazarında son dönemde yaşanan fiyat artışlarına rağmen bazı markalar farklı stratejiler izlemeye başladı. ÖTV ve maliyet kaynaklı zamların tüketici üzerindeki baskısını azaltmak isteyen Renault, popüler modeli Megane Sedan’da 500 bin TL’ye varan indirim yaptı.

Türkiye’nin mesajlaşma uygulaması Next çıktı

Türkiye’nin mesajlaşma uygulaması olarak duyurulan ve yakın zaman önce çıkış yapan Next, iOS ve Android uygulama mağazalarında yer almaya başladı.

Trump’tan “Uyanmış Yapay Zeka”ya Yasak!

Artık devlet, woke içerikli yapay zekâları kullanamayacak. Google ve Microsoft gibi devler, sohbet robotlarının ideolojik olmadığını ispatlamak zorunda! Yapay zekâya sansür mü geliyor? Yoksa Amerikan değerlerini koruma hamlesi mi?

Bir uzay aracına artarda iki yıldırım çarparsa ne olur? İşte Apollo 12’nin hikayesi!

1969’da Ay’a inen ikinci insanlı görev olan Apollo 12, tarihe kalkış sırasında art arda iki yıldırım çarpması olayına maruz kalmasıyla geçti. Peki ama bu kadar kötü başlayan bir yolculuk, nasıl oldu da kazasız belasız tamamlanabildi?

Uzay boşluğunda teknoloji şovu

Uzay araştırmalarında çığır açan bir yenilik, bilim insanlarının ve astronotların uzay boşluğundaki çalışmalarını kökten değiştirdi. 3D baskı teknolojisi, uzay görevlerinde malzeme temini ve onarım gibi kritik sorunlara çözüm sunarak, insanlığın …