Yasal işlem başladı: Yapay zekâ sadece giyinik hizmet verecek

Sosyal Medya Devleri, Dijital Mahremiyeti Korumak İçin Yapay Zekâ Uygulamalarına Karşı

Sosyal medya devleri Facebook ve Instagram’ın çatı şirketi Meta, dijital mahremiyeti tehdit eden yeni bir yapay zekâ uygulamasına karşı harekete geçti. ShiftDelete’de yer alan habere göre Çin merkezli Joy Timeline HK Limited’in geliştirdiği CrushAI adlı uygulama, kullanıcıların yüklediği görseller üzerinde ‘giysileri yok etme’ efekti uygulayarak, açık rızaları olmadan ‘dijital çıplaklık’ yaratıyor. Meta, bu uygulamanın hem etik dışı hem de topluluk kurallarına aykırı olduğunu belirterek Hong Kong’da yasal işlem başlattığını duyurdu.

“Görünmeyen” Ama Çok Gerçek Bir Tehdit

CrushAI gibi uygulamalar, yüklenen görsellerin üzerine yapay zekâ kullanarak ‘çıplaklık efekti’ yerleştiriyor. Bu tür içerikler daha sonra sosyal medya reklamları aracılığıyla dolaşıma sokuluyor. Meta’nın açıklamasına göre, bu uygulama şimdiye dek 10 binden fazla uygunsuz reklam ile Instagram ve Facebook’ta kendine yer buldu.

Meta’nın hukuk ve güvenlik birimleri, bu tür görsel manipülasyonlara “sıfır tolerans” politikası uygulayacaklarını bildirdi. Şirket, yalnızca reklamların engellenmesiyle yetinmeyecek, bu içerikleri üreten uygulamaların tümden erişimini de sonlandıracak.

Dijital Etik ve Her Yaş İçin Güvenlik Gündemde

Meta, bu adımı yalnızca bir uygulama özelinde atmadı. Tech Coalition ile yürütülen Lantern Programı kapsamında, dijital güvenlik, çocukların korunması ve yapay zekânın etik kullanımı başlıklarında daha sert küresel önlemler alınacağı açıklandı.

Meta sözcüsünün açıklaması ise oldukça netti:

“Kullanıcıların izni olmadan oluşturulan veya paylaşılan her türlü çıplak görsel içerik, sadece reklam politikasına değil, insan haklarına da aykırıdır. Gerektiğinde bu uygulamaların tamamını erişime kapatacağız. Yapay zekâ, insan mahremiyetini ihlal etmek için değil, yaşamı kolaylaştırmak için vardır.”

Related Posts

Sony State of Play 2025 etkinliğinde tanıtılan tüm oyunlar

Sony, State of Play etkinliğini 4 Haziran’da gerçekleştirdi. Burada beklenen oyunlara dair bilgiler verilerken aynı zamanda fragmanlar da yayınlandı.

AMD, Nvidia’nın hâkimiyetini kırmak için atağa kalktı

Yarı iletken devi AMD, yapay zekâ yazılımı geliştiren Brium girişimini satın aldığını duyurdu. Şirketin 4 Haziran’da yaptığı açıklamada, anlaşmanın finansal ayrıntıları paylaşılmadı. Brium’un sunduğu çözümler, farklı donanım mimarilerinde yapay zekâ …

Opera’nın yapay zeka devrimi! Tarayıcı dünyasında yeni bir çağ

Norveç merkezli teknoloji şirketi Opera, internet tarayıcıları dünyasında bir ilke imza atarak yapay zeka destekli aracı Aria’yı tarayıcısına entegre eden ilk büyük tarayıcı oldu. Kullanıcıların internet deneyimini daha hızlı, kişiselleştirilmiş ve …

En çok indirilen uygulama sonunda değişti: TikTok tahtından indirildi!

TikTok uzun zamandır en çok indirilen uygulama olma özelliğine sahipti. Fakat sevilen uygulama uzun bir aradan sonra tahtından indi. İşte tahtın yeni sahibi!

İnternet tarayıcılarına da yapay zeka geliyor

Opera, yapay zekâ odaklı yeni internet tarayıcısı “Opera Neon”u tanıttı. Henüz sadece bekleme listesine kayıt olanların erişebileceği bu yeni tarayıcı, kullanıcıların yerine bazı işleri yapabilen akıllı özelliklerle geliyor.

Uzayın kokusu sandığınız gibi değil! Bilim insanları açıklıyor

Uzay, kokusuz bir boşluk gibi algılansa da, astronotlar uzay kıyafetlerinden dönerken farklı kimyasal kokularla karşılaşıyor. Bilim insanları, Jüpiter’den Mars’a kadar birçok gezegenin ve gaz bulutunun birbirinden ilginç kokulara sahip olduğunu açıklıyor. Peki, uzayın kokusu aslında nasıl? İşte merak edilenler ve şaşırtıcı gerçekler…